5 Kasım 2014 Çarşamba

Yemek Önerileri

Herkese merhaba.

Umarım gününüz güzel geçmiştir ve bitmiştir :D Çünkü benimki bitmedi, okumam gereken makaleler ve yazmam gereken bir ödev var :/

Bugün sizinle bugünkü öğle yemeğimi paylaşmak istiyorum. Ben genellikle gün içinde yiyeceğim yemekleri evde hazırlayıp yanıma almak taraftarıyım çünkü dışarıdaki yemekler genellikle yağlı, soslu ve aşırı karbonhidrat içerikli oluyorlar. Sizin de bu şekilde bir fırsatınız varsa öyle yapmanızı öneririm. Hem öğrenci olarak da güzel bir tasarruf yolu oluyor ;)


Bugün yanıma biraz tam buğdaylı makarna (yağsız) ve yağsız sotelenmiş hindi göğsü aldım. Ben öğle yemeklerimde et ve karbonhidrat grubu besin tüketiyorum çünkü hem dışarıda bulmanız çok daha kolay hem de yanınızda taşımanıza daha uygunlar. Her zaman zamanım olmadığı için genellikle kantinden çorba alıyorum ve o şekilde yapıyorum öğünümü ama bugün daha serbesttim ve ODTÜ'de bulunan açıkbüfe restoranlarından birinden çorba ve salata aldım. Yağsız olduğu sürece salata ve sebze istediğiniz kadar tüketebileceğinizi ve posa bakımından zengin bu besinleri de özellikle tüketmeniz gerektiğini eklemek istiyorum. Yanına da maden suyu aldım. Oldukça doyurucu ve tok tutan düşük kalorili bir öğün oldu.

Besin değerleri bakımından bu öğünde 3 porsiyon karbonhidrat grubu (4 kaşık makarna, 1 kase çorba), 2 porsiyon (60 gram) et grubu (hindi), salata ve yağsız sebze ve maden suyu bulunmaktadır.

Yediklerinize ve en önemlisi de kendinize önem vermeyi unutmayın.

Tekrar görüşmek üzere :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder