3 Kasım 2014 Pazartesi

Merhaba ve Benim Hikayem

Merhabalar.

Hayatım boyunca yedim diyebilirim. Hiçbir zaman dünyaları yemedim ama yine de olması gerekenin hep dışında oldum. Hep kilolarımla başım dertteydi. Neyseki mi desem yoksa kötü mü bahsetsem bilmiyorum ama hiçbir zaman görünüşümle ilgili bir rahatsızlık duymadım. Belki de bu hissiyatın verdiği bir özgüvenle hep erteledim. Defalarca diyet denemelerim oldu, her seferinde de bir yere kadar başarılı oldum. Ama hepsi 2-3 aydan sonra benim sabotajlarımla sona erdi.

Şu an 22 yaşındayım, 10 senedir bir şekilde sürekli diyetteydim. Kendime verdiğim psikolojik ve fizyolojik zararı hep gördüm ama hep gözardı ettim. Sebep ise yemek yemeği çok sevmem. Evet ben yemeği çok seven bir isanım, yemek yemekten zevk alıyorum da diyebiliriz. İnsanın kendini mutlu etme yöntemleri olur, bu da benimkisi. Eminim bunu anlayabilenleriniz çok fazladır. Bilmiyorum belki de bu postu okuyorsanız siz de benim gibi düşünüyorsunuzdur zaten.

 Her neyse. hikayemize dönersek, doğrunun ne olduğunu bildiğim halde hep yedim. Biliyorum diyorum çünkü 3 defa diyetisyen geçmişi olan biri olarak mantığı kaptığıma inanıyorum. Ama tabii ki bilmek ve uygulamak çok farklı şeyler. Tıp tarafından baktığımızda obezite kişinin belli başlı ölçümlere göre aşırı kilolu olmasıdır. Benim içinse kişinin yeme bozukluğu olması kilosundan daha önemli obezite açısından. Ben kendimde yeme bozukluğu olduğunu gördüm ve bu problemimi kendi başıma çözemediğimi fark ettiğimde tekrardan bir profesyonele başvurmam gerektiğine karar verdim. Bu nedenle endokrine gittim ve tüm tahlillerimi yaptırdım, bilmelisiniz ki kilo vermenizin veya almanızın önüne geçen bir çok fiziksel faktör mevcut, bunların başında hormon bozuklukları geliyor, tiroit şeker gibi, ve son zamanlarda sıklıkla duymuş olabileceğinizi düşündüğüm insülin direnci gibi bazı durumlar.

Gelgelelim bu konuda oldukça şanslı olduğumu ve bu yönde bir sağlık sorunumun olmadığını gördük. Gittiğim hastanenin diyetetik bölümüne gittiğimde ise malesef o kadar şanslı değildim. Benimle ilgilenen diyetisyen benimle oldukça tepki oluşturduğum bir şekilde iletişime geçmeye karar verdi. Eğer diyetisyenseniz ve burayı okuyorsanız, benden size tavsiye, size danışan ve fazla kiloları ve yeme bozukluğundan dem vuran bir kişiye sakın "Madem yememen gerektiğini biliyorsun o zaman neden yiyorsun?" tarzı bir cümle kurmayın ve eğer böyle bir yaklaşımın doğru olduğunu düşünüyorsanız lütfen gidip gerekli iletişim eğitimlerini almaya özen gösterin.

Sonuç olarak bu durum sonrasında Ankara'da benim istediğim bir şekilde bana yardım edebilecek olan bir diyetisyen arayışına girdim ve diyetisyen Tuba Günebak ile tanıştım. Kendisi oldukça sevecen ve profesyonel tavrıyla beni etkiledi diyebilirim. Nasıl bir yol izleyeceğimizden birbirimizden beklentilerimizin ne olduğundan konuştuktan sonra benim için uygun olan diyetisyenin kendisi olduğuna karar verdim. Çok abarttığımı düşünebilirsiniz ama bence yardım aldığınız kişi sizin sürecinizde tamamen etkili oluyor.

Yarın 6. hafta tam olarak dolacak ve ben 99 kilo ile başladığım bu süreçte geçen hafta 93.8 i görmüş bulunuyorum, bakalım yarın tartı ne gösterecek. Vermiş olduğum 5.2 kilonun yaklaşık olarak 3.5 - 4 kilosu yağdan gitti ve gözle görülür şekilde de hissedilmeye başladı son iki haftadır.

Sağlıklı bir şekilde kilo kaybetmenin çok önemli ve olması gereken olduğunu düşünüyorum. Tek yönlü beslenerek veya düşük kalorilerle beslenerek de kilo kaybedebilirsiniz tabiki ancak yanında sağlığınızdan da bir şeyler götürmesine izin vermemelisiniz. Eğer ben sağlığımı düşünerek bir şeyler yapıyorsam ona uygun yoldan gitmeliyim.

Bu mottoyla bir yola girdim ve bu sefer sonunu görmekte kararlı olduğum bir serüven bu. Umuyorum sizin de hoşunuza gidecek ve işinize yarayacak şeyler paylaşırım burada. Tabiki sadece "ben nasıl diyet yapıyorum" şeklinde bir blog düşünmüyorum. Elimden geldiği şekilde ve kendi hayatım doğrultusunda güzel şeyler paylaşmak istiyorum sizinle. Hep birlikte güzel bir hikayeye başlamamız dileğiyle diyelim efendim :)

Not: Blog ismi Popom Olmadan Asla kitabından esinlenilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder