10 Kasım 2014 Pazartesi

Ara Öğünde Ne Yapmalı?

Merhabalar

Sağlıklı beslenme dediğimizde aklımıza gelen kavramlardan biri de ara öğün. Diyetisyenler ve doktorlar en sağlıklı beslenme şeklinin günde 6 ile 8 öğün yapmak olduğunu sürekli söylüyorlar. Günümüzde her ne kadar iki öğünden oluşan ve bolca reklamı yapılan diyet ve beslenme çeşitlerinin olduğunu bilsek de benim de aklıma en çok yatan ve en sağlıklı olduğunu düşündüğüm beslenme şekli kesinlikle az miktarda sık aralıklarla yemek. Benim şu anki beslenme düzenimde 3 ana öğün (kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği) ve 3 ara öğün bulunmakta.

Bu yazımda size iki farklı ara öğün önerisinde bulunacağım.

#1


Sevdiğiniz türde herhangi bir bitki çayı (şekersiz olmalı ve yeşil çay önerilir), 1 porsiyon karbonhidrat grubu, 1 porsiyon meyve


Ben diyetisyenimin önerileri doğrultusunda karbonhidrat grubunda bir avuç leblebi (sarı veya beyaz olabilir) tercih ediyorum. Siz 4 adet diyet bisküvi, bir dilim tam tahıllı ekmek, ya da 2 adet tam tahıllı grissini de tercih edebilirsiniz. Tamamen sizin damak tadınıza ve o anki durumunuzla bağlantılı. Meyve olarak da 1 kuru kayısı, iki çorba kaşığı yaban mersini yiyorum. Yine meyveniz herhangi bir meyve olabilir. Tek dikkat etmeniz miktarı.
Bu benim kahvaltı ve öğlen yemeği arasındaki ara öğünüm.

İkinci olarak akşam yemeğinden sonraki ara öğünüm de aşağıdaki gibi.

#2


Bu öğünde 1 porsiyon meyve, ½ su bardağı (100 ml) yarım yağlı süt ve ½ porsiyon karbonhidrat grubu besin bulunmaktadır.

Burada çay yerine yarım su bardağı yarım yağlı süt olduğunu görebilirsiniz. Meyve olarak bir dilim (75 gram) ananas yiyorum. Bu sefer yarım porsiyon olan karbonhidrat grubu besinimi ise genelde 2 adet tuzlu bisküvi ya da 1 adet grassini olarak tüketiyorum. Bu görseldeki etinin ufak diyet bisküvileri, kalori karşılaştırması yaparak 8 tanesinin yarım porsiyona denk geldiğini öğrendim (1 paketinde 32 adet bulunuyor). Burada bir adet de havuç ekledim, yağsız olarak sebzeleri dilediğiniz kadar tüketebilirsiniz.

Gördüğünüz üzere, ana öğünlerde daha çok temel besin ögelerinden oluşan öğünler yaparken, ara öğünlerde daha hafif besinleri tercih ediyoruz.

Özellikle ananas yememin sebebi diyetisyenimin önerisi ve isteği üzerine oluyor. Ananasın oldukça faydalı bir meyve olduğunu söyleyebilirim. Ananasın özeliklerini ve faydalarını buraya tıklayarak öğrenebilirsiniz.

Umarım sizin için faydalı ve keyifli bir yazı olmuştur.

Tekrar görüşmek üzere :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder