5 Ocak 2015 Pazartesi

Sebzeli Omlet

Merhabalar.

Malumunuz diyet yaparken beslenme düzeninizi bozmayacak ama aynı zamanda damak zevkinize de hitap edecek bazı çözümler bulmanız gerekiyor. Ben arada sırada bazı ufak tefek tarifler deniyorum ve genellikle hem günlük hayatınızı aksatmanıza neden olmayacak hem de diyet mantığına uygun pratik bazı tarifler ortaya çıkıyor.

Bugün de öğle yemeğimde yemek üzere sebzeli omlet yaptım ve tarifini sizinle de paylaşmak istiyorum.


Malzemeleri;

2 yumurta
1 adet küçük boy soğan
iki avuç kadar ıspanak
1 adet kapya biber
1 diş sarımsak
1 çorba kaşığı zeytin yağı
tuz, kara biber, kimyon

Öncelikle soğanı damak zevkinize göre ufak veya iri doğruyorsunuz, ben biraz iri doğradım, sonra da bir kaşık zeytin yağı ile tavada soteliyorsunuz. Sarımsağı da incecik doğrayıp soğanlarla birlikte tavaya ekleyin. Soğanların biraz ölmesi gerekiyor, yağ az olduğu için altını çok fazla açmayın ve arada sırada karıştırın. Ispanakları ve kapya biberleri doğrayıp soğanlarla birlikte bir süre de onları kavurun. En sonunda yumurtaları bir kaba kırıp tuz karabiber ve kimyon ekleyip çırpın ve sotelediğiniz sebzelerin üzerine dökün. Yağ çok az olduğu için dibi tutmasın diye yumurtaları karıştırarak pişirin. Omletten çok sebze yemeği gibi görünüyor ama o aslında bir omlet :P Sonra da afiyetle yiyin efendim.


Yanında bir dilim ekmek tükettiğiniz taktirde bu öğün 2 porsiyon et ve 1 porsiyon ekmeğe denk düşecektir.

Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder